<$BlogRSDUrl$>

7.5.04

ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ. 

+
Δεν υπάρχει (στα Καπετανιανά, στον νομό Ηρακλείου, στην Κρήτη) ίδια εκτίμηση και εμπιστοσύνη σ’ όλους τους αγίους . Ο καλύτερος απ’ όλους και με μεγάλη διαφορά είναι ο Αϊ Γιώργης. Ύστερα κλουθά η Παναγιά η Καπετανιανή, ύστερα η Παναγιά η Κουδουμιανή και δυο τρείς ακόμα πιο δεύτερες Παναγιές. [...] Τον Αϊ Αντώνη , που κληρονομήσανε από τσι καλογέρους αλλοτινώ καιρώ δυό εκκλησιές του, δε τον επολυσυμπαθούνε γιατί είναι ψαρογένης και χιονίζει
«τα όρη, τσι κορφές και τσι μαδάρες τσι βοσκούς τσι κερατάδες»

++++++++++

«Υπάρχουνε κι άλλοι άγιοι που δε τσ’ έχομε στο χωριό μας. Κάτι Κύριλλοι, κάτι Νικόδημοι, κάτι Βασίληδες, κάτι Αθανάσηδες κάτι Χριστοί, κάτι Απόστολοι που δεν είναι όμως για πράμα. Ίσα-ίσα που ‘γκαρεύουνε τα κονίσματα»

για πράμα=για τίποτα,δεν αξίζουν.
γκαρεύουνε =αγκαρεύουνε
++++++++++

Η γιαγιά μου είχε τάξιμο στον Αγιο Ματθαίο που και η ίδια δεν εμπόριε να καταλάβει γιάντα τον εδιάλεξε, και δεν εδιάλεξε κιανένα άλλο θεοτικό άγιο, και αυτός δεν τσι’ καμε τη χάρη που του ζήτηξε. Επέρασε όλη τση τη ζωή και δεν εμπόρεσε να τον εσυγχωρέσει.
«Γιάντα» ήλεγε και ξανάλεγε «δε μου ‘καμε τη χάρη. Ήντα θα λα του κοστίσει που είναι άγιος και κάνει ό,τι θέλει. Μπα θα λα κουραστεί...»
Επήγαινε κάθε μέρα στην εκκλησιά που ήτονε σειρά-σειρά τα κονίσματα και προσκύνα όλους τους αγίους εκτός από τον Αγιο Ματθαίο. Μάλιστα όντεν επροσκύνα τα διπλανά του κονίσματα το ‘κανε φασαριόζικα και ρουφηχτά για να το ‘κούσει και να ζηλέψει, ενώ όντεν επέρνα απ’ ομπρός του ήστριβε αλλού την κεφαλή της και του ‘κανε μια κακή χειρονομία. Ο ξαγοράρης τση την εμάλωνε και αυτή ήκαμε προσπάθειες να τονε ξαναβάλει στην καρδιά τση.
«Πολεμώ» ήλεγε, « να τονε χωνέψω μα δε τα καταφέρνω. Ηντα να κάμω κι εγώ, που εδά μπλιό το γυαλί εράισε»

++++++++++

«Ω, Παναγιά Χωριανή μου που η χάρη σου είναι τόση, στράβωξε τσι θειάς μου τα καρδούλια να μη στρουφίξει ούτε λάχανο, κι εγώ θαν έρχομαι σαράντα μέρες να ανάφτω τα καντήλια σου πριχού να δώσει ο ήλιος. Ετσά για να μάθει να μη μου χαλά τον καταπότη.»

+
Από το περιοδικό Κρητικό Πανόραμα- τευχ.4. Κείμενο Γιώργης Γρ. Σταματάκης.-Σειρά άρθρων με τον γενικό τίτλο «Γράμμα από τα Καπετανιανά»

(έχει κι άλλο)



buzz it!

 

Comments: Δημοσίευση σχολίου

This page is powered by Blogger. Isn't yours?